Trevlig helg...

Snart är det fredag och ett egendomligt fenomen uppstår. Fenomenet uppstår ungefär runt lunchtid och brukar avta vid fem sex snåret på kvällen. Alla människor som man träffar på börjar önska varandra " Trevlig helg " med ett leende på läpparna. Så jag undrar ibland vad ska alla dom här trevliga människorna göra på sin " Trevliga helg "??
Jag vet ju vad jag ska göra...jobba i 30 tim typ. Banka kött, fixa bearnaise, laga ett par tre hundra a la carte, skura golv och framförallt göra mos,,,,mycket mos.

En intressant fråga ställdes idag i köket på Å-Caféet. C frågade "Hur mycket mos tror du ni har gjort här hahaha?" Ja du lilla gumman nog för att fylla din lägenhet....och din grannes...
Vi får så många intressanta frågor här. En riktig favorit är "Har ni öppet?"   Svar:  Eehhh, det stod Restaurang på huset, dörren var uppenbarligen öppen eftersom du kom in och den stod antagligen på vid gavel så det var inte ens speciellt svårt att forcera den. Väl inne ser du personal i arbetskläder bakom disken som ler mot dig och hälsar. Till råga på allt sitter folk och ÄTER... Följdfrågan från gästen brukar i det här läget bli " Har ni mat? "     Då har man ibland lust att svara : Neee hej,,,, du har ramlat in på en obskyr svartkrog, det enda vi serverar är smuggelsprit och bara till dom vi känner , så dra annars ropar jag på the bouncer.  
 
Dagens citat får L stå för. Vi pratade lite om allt möjligt, jobb och sådant och jag undrade vad hennes pojkvän jobbade med. En helt normal fråga i mina ögon.
" Han säljer sig själv kan man säga"      oops mer information än vad jag ville ha!
Sen när L förstod vilket grymt citat till min blogg hon hade kläckt följde en harang av osamanhängande förklaringar. Typ bonde, företag, ledig  två veckor..   Jaja lilla L hoppas du köpte honom billigt;)

Nu återstår bara för mig att önska er alla en riktigt "Trevlig helg"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0