Legkontroll

När vi ber er visa leg på krogen är det för att kolla om ni är gamla nog att få vara där.
Enkelt va?
Så varför envisas en del 18 och ett halvt-åringar med att lämna hemmet utan legget och gå till krogen och försöka komma in för? Gärna lite dragna också!
Här är några favoritkommentarer ur skattkistan:
"Vadå ser jag ut som 17 eller?"    Typ, ja det gör du.
" Jag kan intyga att min kompis är över 18!"  Jaha " intyga" hahahahaha det hjälper nog om det kommer en koll från myndigheterna.
En riktig favorit är när det kommer en lite för överförfriskad person mellan 18 och 20 år som man inte vill släppa in alls!
Den överförfriskade personen säger: "Men jag ska inte dricka nåt jag lovar!!"
Nej det är ju därför vi har det här stället, för att släppa in redan för fulla människor som inte "ska dricka något " utan bara vingla på folk och och störa dem och sedan pissa bredvid på toan.

Fast det finns ett bra knep;) Man säger till den överförfriskade att gå ett varv utomhus för att nyktra till. Vi har inte en tanke på att släppa in er senare. Vi vill bara bli av med er hahaha! Hoppas ni går vilse och inte hittar tillbaka. Lurade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0