Onsdag igen..

Så började arbetsveckan igen. Det märks att hösten är här, lite kallt, grått och allmänt trist. Jobbet bjöd inte direkt på några överraskningar men jag fick ett samtal idag från en riktigt korkad telefonförsäljare.
Han ringde från nåt skitföretag som låtsas att dom har "en viktig sida sida för företag att synas på".
Jaha tänkte jag men jag gjorde ju inget speciellt och han frågade: " har du tillgång till internet?"

Herregud tänkte jag. Nej vi använder oss av djungeltrummor och röksignaler på det här företaget.....

"logga då in på den här sidan blablabla..."
Den här stackars försäljaren hade ju inte en aning om att han hade fått en rätt så hyfsat insatt och ibland lite evil person på tråden hehe.
Så jag körde lite med honom och frågade hur många unika träffar de hade på sin söktjänst och om han kände till eniro och hitta.se. som är seriösa sajter.
Jag frågade också hur länge han hade jobbat för företaget han ringde åt och fick svaret " I tre veckor" Jaha kunde tro det...
" Men chefen har jobbat i 12 år med företaget"

Dags att skaffa nytt jobb grabben, du är lurad och snart kickad för du jobbar för ett oseriöst företag och dom kommer sno din lön ifrån dig och åka på semester för den hahahaha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0